Dieven... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu Dieven... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu

Dieven...

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Hier weer even een nieuw bericht :)
Afgelopen zondag zijn wij naar de Paramaribo Zoo geweest. Was simpel, maar leuk. De hekken die hier zijn geplaatst waarin de dieren verblijven zijn lang niet zo goed en stevig als in Nederland. Ook mag je veel dichterbij de dieren komen. Het was wel leuk om te zien, we hebben ook weer een aantal nieuwe dieren gezien die wij nog niet kenden (penitigri, grijpstaartstekelvarken en de kapuwa).

Afgelopen maandagavond zijn wij naar een Hindoestaanse tempel geweest. Het was een feestdag voor een van de verschijningen van de God. Eerst was er een dienst waarin gelezen werd uit het boek en er werden liedjes gezongen. Die liedjes werden begeleid door een man die op een fluit speelde en iemand met een trommel. Na deze dienst vertelde iemand van deze gemeenschap hoe zeer zij onze komst op prijs stelden. Ondanks dat we het zo druk hebben (druk, wij?) en wij ons toch open wilden stellen voor hun geloof. We hebben mooie foto’s gemaakt en toen wij weg gingen kregen wij allemaal 1 zakje met roti en 1 zakje met Hindoestaanse zoetigheidjes :) Daar hebben wij dus thuis lekker van gesmuld.

Gisteravond zijn wij naar een pottenbakkerij geweest. Die man (71 jaar) is de enige in Suri die potten bakt. Zelf mochten wij ook allemaal een klein en een grote pot bakken die wij deze week op kunnen halen als die gedroogd zijn.

Vanavond hebben we met de studiereis groep uit Nederland een etentje bij Zus& Zo (alweer ja :)) en morgenavond gaan wij bbq’en met Gino en Rachel. Hopen dat het mooi weer wordt want nog steeds wisselen regen en zon elkaar af. De temperatuur blijft hoog, maar de regen is &$#@%&%.

Gisteravond zijn de ouders van Fleur weer naar Nederland vertrokken, voor mij duurt het nog maar drie weken en dan komen mijn ouders :)

En dan de titelverklaring. Gisteravond zaten wij buiten en Gino en Rachel waren bij ons om te chillen ;) Op een gegeven moment zegt Marianne: Waarom springt die man aan de overkant over dat hek? Op datzelfde moment staat Gino op en zet een sprintje in achter deze dief aan. Helaas had de dief pech, want als er dieven rondlopen, gaat de hele buurt er achteraan. Ze waren dus de hoek om en toen hadden ze de dief te pakken (hij probeerde over een muur te klimmen, maar bleef vastzitten in een plant met stekels eraan). En woensdagmiddag hadden wij een bijeenkomst bij de politie over tips voor de veiligheid van stagiaires. De politie verzekerde ons dat zij er altijd binnen 5- 10 minuten waren. Gisteravond duurde het ruim 3 kwartier! voordat ze er eindelijk waren. Al die tijd bleven de huisbaas en zijn ‘matties’ dus bij die dief staan om te zorgen dat die niet weer vluchtte. De dief verklaarde dat hij kokosnoten aan het plukken was, maar ze vonden terug wat hij had gestolen. Hij was er vandoor gegaan met tegels en koperdraad. Maar goed, de dief is dus gepakt en zit hopelijk nog op het politiebureau.

Dat was het weer voor nu, ik hoop dat alles bij jullie goed gaat. Dames, succes met de handbal dit weekend. En tot mails/ sms/ skype en msn’s.
Bosi Manon

Ps; de post van mam& pap en oma& opa is eindelijk aangekomen! Denk dat ze het huis kwijt waren ofzo.. ;) Maar alsnog, super bedankt, heel lief!



  • 27 Februari 2009 - 17:47

    Lotte:

    Nou manon, Hier mijn reactie,, eindelijk!
    Nog even over het vorige bericht over dat 7 uur opstaan. Pff,, ik ben blij dat ik daaar niet woon want dan had ik me elke dag gewoon ziek gemeld. Of in ieder geval verslapen.
    En? Heb je Pottenbakkunsten? Of heb je er niks van gebakken?
    nouja lief nichtje van me
    ik spreek je snel!
    Kusje xx

  • 27 Februari 2009 - 19:02

    Paps En Mams:

    Hoi schat,
    Ja ik weet het heb je net wel geproken maar ik denk dat het leuk is als je een berichtje te lezen hebt. Fijn dat de post toch nog is aangekomen en raar dat mijn kaart er maar liefs 23 dagen over heeft gedaan denk dat ze inderdaad je straat niet konden vinden. Hoop dat je volgende kaart sneller gaat :)
    Nou schat een fijn weekend, geniet ervan en idd nog maar 3 weken kunnen we elkaar weer knuffelen en kun je lekker bij ons onder de warme douche :)

    Love you xxxxxx

  • 27 Februari 2009 - 19:03

    Esther:

    Wat een avonturen, de eerste Surinaamse dief al ontmoet! :D Wat ga je doen met je verjaardag daar? Maak nog maar heel veel plezier! x

  • 27 Februari 2009 - 20:52

    Claudia En De Rest..:

    Hallo lieve druif,

    Wat doen jullie een leuke dingen daar! Ben echt trots op je hoor dat het zo goed met je gaat...

    Hebben jullie nog lekker gegeten bij Zus & Zo? Hoe gaat het eigenlijk met de muggenbulten, prikken ze je niet meer of heb je er gewoon minder last van?

    Ik ben vandaag met de kinderen naar Apeldoorn geweest, lekker gewinkeld en leuke dingen gekocht.

    Dikke kus van ons allemaal, p+c+l+v

  • 27 Februari 2009 - 20:52

    Marieke:

    Ha lieverd!

    Zozo, wat een avonturen weer zeg! Heb je ook bij dat Hindoestaanse feestje van die oranje sliertjes gehad? Zijn superzoet en plakkerig, maar wel lekker haha ;)
    Eetse vanaaf en morgen! Geniet ervan! Nog 3 weken en dan komen je paps en mams, dus dat schiet al op ;)
    Liefs, Marieke

    P.S. Maandag 1e dag in m'n eigen groep :D Heb de afgelopen week alle spullen klaar gezet, heb er zelfs 2 dagen bij Ikea voor moeten lopen! We spreken elkaar snel!


  • 27 Februari 2009 - 22:05

    Oma En Opa:

    Hallo Moppie, wat leuk om weer een bericht van je te lezen. Jullie vervelen je niet zo te lezen..ha ha. en ook nog eens getuige van een diefstal zijn..enfin, de politie is zoals ze vertelden super snel he? ;. Je schreef dat je mooie foto's had gemaakt dus ik hoop dat je ze snel op deze site zet! Ik ben benieuwd naar je zelf gebakken potten.. ik heb het ooit gedaan en toen vreselijk gelachen,mijn klei ging alle kanten uit behalve de goede!! Claudia vroeg het al .. maar eh..hoe is het met je muggenbulten? Enne.. er zijn weer kaarten onderweg hoor..
    Heel veel liefs van ons twee XXXXX

  • 28 Februari 2009 - 08:02

    De Familie Uit Het N:

    Hoi nicht, hier weer eens een reactie van ons. Het wil niet zeggen dat we de berichten niet lezen hoor! Jeetje wat maak je veel mee, kik je wel uit bij/met die buurjongens(je moedre zal dat ook wel met kromme tenen gelezen hebben) Heerlijk die temperatuur daar bij jullie. Hiet is het somber en saai en het leven gaat(gelukkig) gewoon verder. Gr. van ons viertjes

  • 28 Februari 2009 - 10:46

    Charlotte:

    Zo wat maken jullie daar een hoop mee! We hebben je hier gemist hoor met afspreken. Moeten we allemaal inhalen als je weer terug bent! :) Ik ben zo benieuwt naar alle foto's! Nog heel veel plezier daar en geniet ervan!!!! Liefs

  • 28 Februari 2009 - 16:48

    Lindsay:

    Hoi Manon,

    Hoe is het, je maakt wel veel mee he !!
    Ik heb net een weekje center parcs erop zitten, ik was daar met mijn schoon familie. Lekker gezwommen, gesport en lekker rustig aan gedaan. Aanstaande maandag mag ik weer aan de slag bij mij nieuwe werkplek. Nicole zit nu bij kinky kappers, ze heeft het er erg naar haar zin. Ik ben al bij haar model geweest. Op woensdagavond moet ze soms oefenen. Mijn haar is er helemaal af, maar ben er erg blij mee.
    Groetjes BIG HUG Lindsay x


  • 28 Februari 2009 - 17:48

    Patries:

    Hey Manon,
    Bedankt voor je felicitatie. Ik lees net dat je allemaal leuke dingen gedaan hebt. En die dief joh... jammer dat je het niet op film hebt.
    Vandaag is mijn blauwe auto'tje verkocht. maar als je deze zomer eventueel bij ons bent mag je de scooter wel gebruiken hoor.
    Nou, ik ga stukjes kaas snijden enzo. PFFFFFF

    Liefs van Patries

  • 28 Februari 2009 - 18:11

    Dini:

    Hey Manon,

    Heerlijk weer hoor :)

    Zo te lezen vermaak je je daar wel?

    Nou tot het volgende verhaal :)

    Groetjes Dini..xxx

  • 01 Maart 2009 - 18:15

    Cheyenne:

    Haaaii Manon!
    Mijn berichtje zoals beloofd(L)
    Wij zijn net heeerlijk uit eten gegaan in een Chinees restaurant!
    Mijn moeder en ik zijn van plan je een broef te schrijven,
    maar ik heb gehoord dat het soms nogal lang duurt..
    naja!
    lekkerboeiend!
    we doen het gewoon en dan zien we wel:)
    krijg je een mooie tekening van mij erbij(H)

    Kusje en we houden van je
    Cheyenne en de rest

  • 02 Maart 2009 - 06:13

    Samantha:

    Heey manon!!

    Leuke verhalen hoor. KLinkt super, zou wel ff langs willen komen, maar helaas..
    We hebben gister wel weer gewonnen :)
    NOu heel veel plezier nog,

    Liefs, Sam

  • 03 Maart 2009 - 00:36

    Dirkje:

    Zo dus de koperdieven hebben ook daar toegeslagen!!
    Nonnie heb 2 weken geleden brief gestuurd maar volgens mij heb je die nog niet. Er komt er weer 1 aan hoor.
    Gelukkig dat jullie wel leuke dingen doen en dat pa en ma zo snel komen.
    heel leuk dat je belde naar chey,was ze erg blij mee.Je bent een lieve nicht.Is het daar eigenlijk s avond snel donker of blijft het lang licht?Ben je al een beetje gewend aan het andere eten?Ik stuur je weer een brief doe ik donderdag op de bus.dag lieve meid, we missen je.
    groet dirk

  • 03 Maart 2009 - 15:14

    Angela:

    hoi schat

    dus je bent lekker naar de zoo geweest,wat apart die deren nog nooit van gehoord ihih wel grappig om te zien jo.en zo te lezen heb je het erg naar je zin daar.veel plezier verder nog mop.lees het allemaal wel weer.

    dikke xxx angela

  • 04 Maart 2009 - 14:22

    Marry:

    He Manon,

    Leuke verhalen allemaal, ik word al helemaal jaloers als ik het lees. Op dit moment regent hier (zoals je dat wel kent he...) en zou ik dolgraag in m'n bikini op het mooie strand van Suriname willen liggen! Maar helaas, ik zit hier en jij zit lekker in Suriname!!! ;)
    Zondag met 1 punt verschil verloren van Hercules, was niet echt leuk maar goed. As zondag uit tegen Schipluiden, vechten voor de punten!

    Groetjes!!

  • 04 Maart 2009 - 20:46

    Oma En Opa:

    Hé Manon, je hebt nieuwe foto's op je site gezet, leuk hoor.. Leuke namen ook de "kwaskwasi" vindt ik de leukste naam!! De foto van het VOC schip is heel mooi gelukt,je hebt zeker geen flits gebruikt? Ik leerde van Ed dat ik bij "avond verlichting" geen flits moest gebruiken en inderdaad dan zijn de foto's mooier. Enfin, lieverd dit is ontzettend boeiend wat ik dus nu schrijf :) dus ik hou op.. 8) Warme knuffels van opa en oma
    XXXX O-) Eh.. ik zag nog geen foto's van je zelfgebakken potten.... ;)

  • 04 Maart 2009 - 20:52

    Annie Meijer:

    hallo manon,ik heb van je oma de link gekregen,om je ook eens wat van mij te horen.Ik ben je wel aan volgen op de site,ik vind het erg knap van je hoor.Het is een hele belevenis met wat je meemaakt.Hoop dat je nog een fijne tijd daar hebt,dag lieve meid
    gr annie.

  • 05 Maart 2009 - 12:57

    Ilona:

    hoi hoi

    nou jij vermaakt je wel daar in het verre rare land echt super hoor.
    hier is het raar angela en ik hebben te horen gekregen dat we geen contract verlenging krijgen dus wij gaan ook seasons verlaten snik snik.
    gelukkig pas in mei heb even de tijd om te zoeken.

    veel plezier nog met alle etentjes enzv xxx ilona

  • 05 Maart 2009 - 16:50

    Marleen:

    Ha Manon!!

    Hoe staat het met de salsa les?? Draaien met die billen ;)
    Hier is alles goed, met de handbal winnen we over het algemeen :)
    Maar getsie, ik las ook over politie.. Maar goed dat je een bere conditie hebt, jou krijgen ze niet!

    Heel veel plezier!

    X

  • 06 Maart 2009 - 18:54

    Kirsten:

    Hallo dappere vechtster,
    Ik liep een beetje achter met het lezen van je berichten. Ik wil even laten weten, dat ik grote bewondering heb voor je. Knap om te proberen het slaan van kinderen niet meer te laten gebeuren. Sterkte met de muggen en ik hoop dat het wat beter weer wordt.Groetjes van ons 3en. Kirsten

  • 08 Maart 2009 - 15:09

    Jacintha:

    Hallo Manon,Er is al ruim een maand voorbij van de stage ,heb je je draai gevonden ? Zo te lezen gebeurd er genoeg bij jullie.Ik hoorden dat het op school daar er wel anders aan toe gaat als in nederland, of pak jij ze nu wat harder aan?Kun je wat met je stageopdracht of zijn de kinderen daar nog niet toe aan alle kennis die jij zou moeten geven ? Geniet dan maar van het mooie weer,aat de kinderen veel lachen en leer ze leuke Hollandse liedjes groet Jacintha

  • 03 April 2009 - 15:56

    Anne-Marieke:

    Lieve Manon,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hoop dat je een leuke, gezellige dag hebt gehad.
    Wel fijn dat je ouders er zijn. Kun je het ook lekker met hun vieren.

    Zo te lezen gaat alles goed, behalve een overstrooming hier en daar natuurlijk:-)

    Hoop dat het op je stage school ook al een stuk beter gaat.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Het laatste bericht

08 Mei 2009

Dag Sweeti Sranang

29 April 2009

Spierpijn

13 April 2009

Boven Suriname

30 Maart 2009

Het binnenland...
Manon

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 20969

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Indonesië; Selamat datang!

24 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: