De regenweek... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu De regenweek... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu

De regenweek...

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Vorig weekend zijn wij gaan bbq’en in de Republiek met Gino, zijn matties en Rachel. Hier zaten we in een mooi bosgebied en hebben wij lekker gezwommen in cola kleurig water (Colakreek loopt door naar de Republiek). Omdat het echt keihard begon te gieten hebben we niet heel lang gezwommen, want het koelde hier flink af. Op de terugweg liepen wij naar het huis en dacht ik een slimme, kortere route te hebben ontdekt. Helaas zakte ik hier een flink eindje weg in de modder en heb ik moeten wachten totdat Gino mijn slipper en mijn voet uit is komen graven. Voortaan loop ik dus wel gewoon een stukje om als het heeft geregend :).
Terug bij het huis hebben wij heerlijke Surinaamse kip, salades en stokbrood gegeten. ‘S avonds zijn wij nog even doorgegaan naar Zsa Zsa Zsu.

Vorige week hebben wij onze eerste salsalessen gehad. Dit krijgen wij van een aardige ‘man’ ;). Afgelopen vrijdag mochten wij voor de eerste keer dansen met een partner, omdat er weinig mannen meedoen ben je de ene week de vrouw en de andere week een man die leidt. Ook komen er elke week Surinaamse mannen bij uit de gevorderden groep en de 2e les was ik aan de beurt om met 1 van hen te dansen. Het is leuk, maar soms nog lastig om je te laten leiden. Gisteravond hebben we ook weer les gehad en hebben wij weer veel nieuwe passen geleerd. Ook nu mochten wij weer dansen met partner. Het gaat steeds beter en is erg gezellig!

De afgelopen weken hebben wij weer veel gedaan en veel meegemaakt. Laat ik even beginnen met het weer van de afgelopen week... Vanaf zaterdag regende het erg veel en erg hard en zondag begon het water op de straten te stijgen. Ik zou maandag niet naar stage gaan omdat ik ziek was, maar toen ik opstond en naar buiten keek bleek dat wij ook helemaal nergens naartoe zouden gaan. We probeerden een taxi te bellen en dit hoorden wij: ‘Hallo, wij willen graag een taxi vanaf de Gravenberchstraat naar…. Tuut, tuut, tuut…’ Oke, dat was duidelijk. De taxi’s reden niet meer door onze straat heen. ‘S ochtends hebben Chantal, Fleur en Marianne lekker door de regen gerend, ‘s middags vonden wij het minder leuk toen bleek dat het water zo snel steeg dat het ons huis in kwam. Mijn kamer stond blank en dus moesten wij zo snel mogelijk al mijn spullen verhuizen. Nu slaap ik sinds maandag op de kamer van Chantal. Donderdagmiddag is het water eindelijk begonnen te zakken en is mijn kamer weer droog. Maar dat het nu droog is, daar is ook alles mee gezegd. Er lag een flinke laag modder, er liepen allemaal vieze beesten door mijn kamer, de deuren zijn kromgetrokken, het behang bladdert aan de muren en het stonk er echt vreselijk. Gino heeft vandaag mijn kamer helemaal schoon gemaakt dus waarschijnlijk kan ik vanavond weer in mijn eigen kamer. Door de wateroverlast hadden wij geen water, wat betekende dat wij dus niet naar het toilet konden en niet konden douchen. We hebben gedoucht bij een zwembad en de vervanger voor het toilet was een emmer. Hopelijk groeien de planten buiten nu harder ;)

Helaas konden wij hierdoor ook niet naar stage deze week en hebben wij geen Holi Paghwa kunnen vieren (Gino heeft een bus met roze poeder bij ons langs gebracht en hebben we in huis in het klein Paghwa gevierd). Woensdagavond zijn wij naar 'T Vat gegaan waar we een lekkere cocktail hebben gedronken en heeft Gino Roti gebracht om te eten.

Donderdagavond konden wij het huis weer uit en zijn wij gaan ergens gaan eten, daarna gaan bowlen en ‘s avonds naar Havanna Lounge (discotheek). Daar waren wij 4.15 van terug en gisterochtend ben ik om 10.30 met Agnes en Henrieke (deeltijd studentes uit Den Haag) naar de stad gegaan om te shoppen. Gisteravond naar La Caff geweest (ook weer 4.15 thuis) en morgen gaan wij op trip naar White Beach.

Vandaag was het gelukkig heerlijk weer, dus hopelijk is dit morgen ook het geval! We vertrekken om 7.45 (vanavond dus niet stappen ;)) en wij zijn rond 19.00 uur weer terug. Hopelijk zullen wij geen piranha’s ontmoeten, de afgelopen weken zijn er erg veel mensen gebeten door een piranha. Dit komt doordat veel mensen hun handen wassen in het water als zij hebben gegeten.

Over precies een week komen mijn ouders :), hopelijk krijgen zij goed weer als zij hier zijn! Nog een nadeel van dit snert Hollandse weer is dat onze bruine kleur er nu wel errug snel af gaat :s.

Lobi Manon

  • 14 Maart 2009 - 19:33

    Charlotte:

    Wauw als je aan suriname denkt denk je niet aan zoveel regen! Succes met je kamer!!
    Liefs

  • 14 Maart 2009 - 20:44

    Erica:

    hoi hoi
    wat balen van het weer las het vandeweek in de krant hier dat het iin suriname zo erg regent moest toen gelijk aan je denken of jij het een beetje droog had maar niet dus.hoop voor je dat het wat beter gaat worden ook nu je ouders bijna komen vrijdag was het hier heerlijk weer kon weer is eindelijk op het bankje in dorpstaat in het zonnetje zitten maar vandaag was het weer niks nou heel veel groetjes
    erica

  • 14 Maart 2009 - 21:23

    Hoi Manon!:

    Zo moppie wij hadden weer wat te lezen en te zien!:)
    Tjonge jonge wat een troep in je kamer zeg |: enfin, dat droogt wel weer want natuurlijk willen je ouders van de zon genieten (en jullie moeten allemaal wat bruiner worden). Wij hebben genoten van je foto's en je leuke verhaalstijl.. alhoewel heel veel dingen niet echt leuk voor jullie waren|:(.En zeker nooit meer een kortere weg kiezen he? Getver, ik moet er toch niet aan denken dat er niemand zou komen? Zat je nu nog vast (cry). Verder zie je er perfect uit lieverd en nu zeg ik je weer gedag. Groetjes van Opie en Omie. xxxx hele dikke warme knuffel. XXXX

  • 15 Maart 2009 - 09:18

    Kim & Emily:

    Jeetje wat maak je toch een hoop mee! Je bent zo wel enorm wat ervaringen rijker he ;-)
    Hier is alles nog steeds hetzelfde dus jouw verhalen zijn veel leuker om te lezen!
    groeten, Kim, Marcel en Emily

  • 15 Maart 2009 - 16:43

    Annie Meijer:

    hoi manon,wat erg die regen ik dacht dat het daar altijd mooi weer was,dat valt tegen.Maar het knapt weer een beetje op.Ik heb begrepen dat je ouders gauw naar je toekomen,daar kijk je zeker wel naar uit,heerlijk voor je.gr annie.tot de volgende keer,

  • 15 Maart 2009 - 17:31

    Lindsay & Nicole:

    Hoi Manon,
    Jeetje wat een regen is er gevallen als ik naar je foto's kijk. Nou we hebben helaas niet gewonnen dag kampioenschap, ons feestje viel ook in het water. Erg jammer maar buiten pakken we ze. Ik kon een week niet internetten, omdat mijn lieve konijntje lekker aan de kabel had geknabbeld. Gelukkig krjgen we binnenkort draadloos internet. Leuk dat je ouders binnenkort komen, je zal ze wel missen. nicole en ik geven wat kaartjes aan je ouders mee. dan heb je wat te lezen. We missen jouw ook hoor. Nou Nikki wilt ook wat typen big hug Lindsay.haaai meissie ja lin had het al verteld echt jammer he?

  • 15 Maart 2009 - 17:38

    Lin En Nikki Vervolg:

    Heb echt zitten janken hoor hahaha baalde als een stekker.buiten maken we ze af.zo lekker weertje heb jij daar haha maarre ik hoorde van je moeder dat je lekker bruin bent geworden ohoh nou dan moet ik maar een zonnebankie pakken anders zijn wij duopenottie hihi nou meis ik geef je ouders wat leuks mee voor je dikke zoenies nicole

  • 15 Maart 2009 - 18:06

    Van Ons Allemaal:

    Nou manon zo maak je nog eens wat mee.Die Gino regeld wel van alles voor jullie zeg. Is het zo'n lieverd???Je zal wel blij zijn dat pa en ma snel komen.Je onderneemt wel een hoop, kan je als trug bent ons die salsa lessen geven.We zijn super trots op chey die is zomaar door voor het grafsich lyceum!!Zo toppie krijg je het bijna nooit.Het werk van haar is ook leuk. Hoop dat je mn post snel hebt,waarschijnlijk verregend en wel.Heb jen nog wat aan een windkracht 10 paraplu, ha ha. dikke kus van ons allemaal (chey yael en ikke)

  • 16 Maart 2009 - 09:28

    Dini:

    Hey Manon,

    Oh,je straalt wel hoor op die foto's :)
    Wat erg zeg al die regen en je kamer pffff lag wel heel veel water.
    Nou volgens mij vermaak jij je wel daar.
    Hier in het koude kikkerlandje gaat het prima hoor.
    Nou nog veel plezier daar en tot het volgende verhaal:)

    Oja de groetjes van de meiden van Monique en Seasons natuurlijk.

    Doei Kus Dini.xxx

  • 18 Maart 2009 - 18:16

    Cheyenne:

    Haaaai lieverd!
    Ik loop je volgens mij constant mis op msn..
    wat ik heeeel jammer vind :(.
    Maar ik ben al een het brainstormen voor je tekening :D.
    Je verdient natuurlijk een extra mooie hea!
    Vervelend van de regen joh! Ik hoop dat alles snel weer is zoals het was!

    Kusje!

  • 18 Maart 2009 - 22:25

    Claudia En De Rest:

    Hoi Druif, alles goed? Is je kamer weer goed droog? Post is naar je onderweg maar weet natuurlijk niet hoe lang de postbode er over doet om jullie huis te vinden ;-)

    Hoe vond je het pottenbakken? Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan en ik vond het behoorlijk moeilijk!

    Nog maar een paar dagen hè en dan zie je paps en mams weer!!!

    Hoe is het op stage? Luisteren de kids al wat beter?

    Dikke kus van ons allemaal, PCLV

  • 20 Maart 2009 - 21:31

    Madelon:

    Hoi Manon!! Wat een verhalen allemaal zeg! En van die regen is ook niet echt prettig. En leuk al die foto's. De tijd gaat eigenlijk best snel he... Voor je het weet is het al april :) Nou geniet er nog even van!!
    Liefs

  • 21 Maart 2009 - 11:53

    Gerard:

    Hallo Manon,heb net je foto,s gezien van al het water in en om je huis. Ik vond het leuk om de foto,s te zien. Hier is het mooi weer bij jou ook?Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.De groeten van Oom Gerard

  • 21 Maart 2009 - 14:24

    Eline:

    Hey Manon,

    Was vorige week "vlak" bij jou in de buurt om even te genieten van de zon....helaas bij jou dus even wat minder:( maar hoop dat de zon inmiddels weer schijnt! Wat vliegt de tijd he? Nog even en je paps en mams zijn er...veel plezier met zijn drietjes!! xx

  • 24 Maart 2009 - 14:02

    Marleen:

    Ha Manon!

    Oo je pap en mams zijn al lekker aangekomen als het goed is! Je hebt het slechte nieuws waarschijnlijk al gehoord, we hebben verloren. Maar goed, ze waren gewoon beter. D'r moet een beetje meer PIT in, kun je dat meenemen uit Suri?? ;)

    Nog 46 dagen en je komt terug he, nou lekker.. Kun je gelijk weer beginnen met de conditietraining ;) Of houdt je dat ook een beetje bij daar? :) haha..

    Heel veel succes, ben benieuwd naar de reacties van school.

    Dikke kus!

  • 25 Maart 2009 - 14:35

    Lieselotte:

    he nichtje,

    wat een verhalen weer zeg, pff! En wat een water!!!
    Hoop dat het nu een beetje opgeklaard is? Hier regent het nu flink helaas, hebben vh weekend een heerlijk zonnetje gehad!
    Als het goed is zijn je ouders er nu, lekker weer even vertrouwde mensen om je heen!
    Veel succes nog daar! ben benieuwd hoe het op school gaat en of ze jou lesmethodes al een beetje accepteren?
    Geniet van de komende weken!!
    Liefs Lot

  • 28 Maart 2009 - 08:39

    Cheyenne:

    Heej Manon!
    Ik hoop dat het weer al een beetje beter is!
    En de tango lessen ook:)
    Je moet het me wel leren hea, als je terug bent!

    Mis je en denk aan je
    Cheyenne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Het laatste bericht

08 Mei 2009

Dag Sweeti Sranang

29 April 2009

Spierpijn

13 April 2009

Boven Suriname

30 Maart 2009

Het binnenland...
Manon

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20979

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Indonesië; Selamat datang!

24 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: