Dag Sweeti Sranang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu Dag Sweeti Sranang - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu

Dag Sweeti Sranang

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Dit is alweer het laatste bericht vanuit Suriname. A.s. zaterdag zullen wij vertrekken naar Nederland, waar wij zondag zullen aankomen. Maar voordat het zover is nog een laatste update van onze Surinaamse avonturen!

Vorige week dinsdagavond zijn we een drankje gaan drinken bij ’T Vat.
Woensdagavond zijn wij naar La Caff geweest om Koninginnenach te vieren. Het was erg leuk om alle Nederlanders bij elkaar te zien. Er werd veel Nederlandse muziek gedraaid waarmee we lekker konden meeschreeuwen. Om half 4 ben ik naar huis gegaan (de volgende dag weer stage) en Fleur, Marianne en Chantal zijn nog naar Millenium geweest.
Donderdag heb ik afscheid genomen op mijn stage. Ik heb nog een aantal lessen gedraaid en ’s middags kon ik afscheid nemen. Ieder kind kreeg een zakje met een potlood, 2 pennen, kleine smiley snoepjes (de kinderen vonden het leuk als ik een smiley in hun schrift tekende als beloning), een stuiterbal, een tolletje en een ballon. Ook voor de kleutergroepen, klas 1 en klas 3 had ik nog wat. Zij kregen kleurpotloden, gummen, puntenslijpers en schrijfpotloden. Helaas had de klas niets voor mij, dus na een laatste zwaai en nog een foto was het voorbij.

Donderdag was er overdag niet veel te doen op Koniginnedag, ’s avonds zijn wij naar een feest in Zsa Zsa Zsu geweest. Aan het begin van de avond het volkslied gezongen en ook alle Surinamers zongen zo hard mogelijk mee! Het was erg leuk om te zien, zowel Surinamers als Nederlanders (die zeker met veel meer waren) allemaal in oranje kleding en uit hun dak gingen op Nederlandse platen. Een erg leuke avond gehad en om 6 uur richting bed gegaan.
Vrijdag was het de Dag van de Arbeid en was iedereen hier vrij. Vanaf het Onafhankelijkheidsplein was een wandel- en snelloop waar wij zijn gaan kijken (alleen kijken ja, veel te heet om mee te doen). Daar wat rond gelopen en kraampjes bekeken. ’s Avonds uit eten geweest en daarna naar La Caff. Tussendoor nog wat gegeten bij ’T Vat. Om drie uur gaat La Caff dicht en gaan wij meestal naar huis, maar nu werd ons gevraagd om mee te gaan naar Mystique, het was YMCGay party. Homo’s worden hier nog niet geaccepteerd en dit is een plek waar zij op vrijdagavond kunnen genieten. Het was dan ook erg grappig om te zien, maar de muziek die gedraaid werd was erg goed dus daar zijn we tot 5 uur gebleven. Toen naar huis en naar bed.

Zaterdag was de laatste dag van Marianne en Chantal en we besloten om naar White Beach te gaan. Om 11 uur werden wij opgehaald en zijn we met de taxi naar White Beach gegaan. Helaas was het die dag vrij bewolkt, maar we hebben toch lekker kunnen zwemmen en gegeten (en nee opa, ik ben geen piranha’s tegen gekomen :)). Zaterdagavond zijn wij naar een Thai Boks gala geweest waar we naar verschillende knokpartijen hebben gekeken. Het spektakel eromheen was leuk om te zien (de jongens zelf ook ;)) en de jongens die Gino traint hebben we aangemoedigd. Om half 1 weg gegaan en naar La Caff. Daar was bijna niemand, dus alleen een drankje gedaan en doorgegaan naar Zsa Zsa Zsu. Het maximale aantal mensen was al binnen dus niemand werd meer toegelaten. Maar wij gingen met iemand mee die mattie’s was met de eigenaar dus wij konden gewoon naar binnen, toch handig die Surinaamse vrienden :). Daar om half 6 weggegaan, thuis nog even wat gedronken en naar bed.
Volgende ochtend weer vroeg op om Marianne en Chantal te helpen met de laatste dingen en hun uit te zwaaien. Het afscheid was even moeilijk en we hebben een traantje weggepinkt. We zullen zeker contact blijven houden, maar nu werd echt duidelijk dat ons avontuur voorbij is en dat Fleur en ik ook bijna zouden vertrekken. ‘s Avonds kregen wij een nieuwe huisgenoot, Janneke. 's Avonds zijn Janneke, Fleur en ik uit eten geweest.
Maandag eerst uitgeslapen (waren we toch wel aan toe na al die dagen uitgaan) en heb ik gewerkt aan mijn scriptie. Dinsdag hebben we lekker in de zon gelegen en gelunched bij Lekker. Woensdag zijn wij de stad in gegaan om voor de laatste keer te shoppen, daarna zijn wij voetbal gaan kijken bij La Caff en ’s avonds heb ik mijn presentatie afgemaakt die ik de volgende dag (vandaag) moest geven.

Vanochtend om 9 uur dus mijn presentatie gehad op mijn stageschool. Deze presentatie ging over het praktijkgedeelte m.b.t. mijn scriptie. Er waren een aantal leerkrachten bij aanwezig en iemand die ons hier begeleid, maar helaas kwam er geen interactie op gang als ik hen erbij probeerde te betrekken. De leerkrachten waren blij toen ik klaar was, maar gelukkig was mijn begeleider erg tevreden. Daarna naar huis gegaan, naar de Maretraitte Mall geweest, nog even gewinkeld en wat gegeten en thuis nog even de zon in (weer bewolkte dag). Vanavond gaan wij voor de laatste keer naar Havanna, morgen (vandaag als ik dit plaats) koffers inpakken, misschien nog naar de vlindertuin en hopelijk nog even genieten van het mooie weer. Zaterdag misschien nog even naar het zwembad als het lekker weer is en we moeten onze fietsen inleveren bij Zus& Zo. Zaterdag zullen wij om 16.00 uur worden opgehaald door de taxi en om 19.00 uur zullen wij vliegen (00.00 uur bij jullie). Rond 9.00 uur NL tijd zullen wij landen op schiphol en zullen wij hopelijk heel veel mensen begroeten die ons staan op te wachten! :) Dus namens ons, wij zouden het super vinden als jullie (iedereen die dit leest :)) ons op zouden staan te wachten op schiphol! Ik zeg dus ook, tot zondag! En het volgende en laatste verhaal zal geschreven worden in Nederland.

Tot zondag!

Lobi en bosi van Manon

  • 08 Mei 2009 - 19:19

    Erica:

    hoi manon ik wens je een goede vlucht en hoop je gauw te zien zal je mailtjes gaan missen vond het heel leuk om je avonturen te lezen heel veel groetjes erica

  • 08 Mei 2009 - 20:07

    Ellen:

    Hoi Manon,

    Wat gaat de tijd toch snel. Je komt al weer terug! Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad. Een hele goede vlucht en gauw tot ziens in Nederland.

    Groetjes,
    Rob, Ellen, Bhodi en Lina

  • 08 Mei 2009 - 20:56

    Oma En Opa:

    Hi Manon, we hebben elkaar een paar uur geleden wel gesproken maar ik wil toch nog even reageren op je berichtje. Wij vinden het heel "lullig" dat je niets kreeg van je klas, de juf had ze tenminste toch een tekening kunnen laten maken? Maar ja, eigenlijk kon je dat ook VAN HAAR niet verwachten want "er zat niets bij"..:( enfin, meiske je bent weer een ervaring rijker en je hebt een fantastische tijd gehad.
    Ik kan niet wachten tot zondag en bovendien is het zondag moederdag.. Moederdag wordt voor ons ook een oma &opa dag dus die kan niet meer stuk!! OMDAT WE JOU DAN WEER ZULLEN ZIEN...;)

    Liefs, omie en opie
    XXXX


  • 09 Mei 2009 - 07:06

    Mam En Pap:

    Hoi lieverd,

    We kunnen niet wachten tot we jou weer zien. We snappen echt dat het afscheid moeilijk zal zijn. je hebt zoveel mensen leren kennen. gelukkig bestaat er internet :)
    Nou lieve meid we zien je morgenochtend.
    Goede vlucht en hopelijk kun je een beetje slapen in het vliegtuig.

    dikke kus papetjieno en misjemie

  • 09 Mei 2009 - 11:36

    Mark & Marieke:

    Ha lieve meid!
    Jaja, het einde is nu echt nabij :) Geniet nog even op deze laatste dag van de cultuur en natuur daar, want morgen ben je weer in het dichtbevolkte Nederland :D Joehoe!
    Ga je zo hard knuffelen morgen!! Gna gna... ;)
    Goede reis en sweet dreams in het vliegtuig!

    Veel liefs van ons!

  • 09 Mei 2009 - 22:28

    Veerle:

    Hoi Manon,

    Ik heb zin in morgen!! Dan zie ik je weer! Eindelijk...Ik hoop dat je het leuk hebt gehad in Suriname!

    Xx Van Veerle

  • 10 Mei 2009 - 18:48

    Dini:

    Hey Manon,

    Nou,ik heb ook van je laatste verhaal genoten.
    Ik ga je snel zien oke want nu ben je weer terug in ons koude kikker landje HiHiHi.

    Groetjes Dini.xxx

  • 15 Mei 2009 - 12:23

    Kim:

    we hebben je gemist!
    groeten
    Kim, Marcel en Emily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Het laatste bericht

08 Mei 2009

Dag Sweeti Sranang

29 April 2009

Spierpijn

13 April 2009

Boven Suriname

30 Maart 2009

Het binnenland...
Manon

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 20981

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Indonesië; Selamat datang!

24 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: