Het kapkar avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu Het kapkar avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu

Het kapkar avontuur

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Nu ik dit bericht aan het typen ben zitten wij bij Zus& Zo. Een eetcafé waar je ook gratis kunt internetten.

Gisterochtend zijn wij vroeg opgestaan om bij de vreemdelingendienst een stempel te halen voor ons visum, maar toen bleek dat we bij het verkeerde kantoor stonden (we hadden we het de dag ervoor gevraagd en toen zeiden zij dat wij de volgende dag maar terug moesten komen :S). Wij moesten naar de vreemdelingenpolitie dat weer ruim een uur verderop was. Omdat het onwijs hard regende besloten wij om een kapkar te nemen (tuktuk). Dit is goedkoper en onderweg krijg je informatie over het land. Helaas regende het nog steeds erg hard en kwamen er bij vlagen regendruppels naar binnen via de zijkant, een leuke maar natte tocht dus! Die man wilde wel wachten bij de vreemdelingenpolitie en reed ons dus ook weer terug. We hadden gehoord dat hier op het Surinaamse tempo werd gewerkt, maar doordat het nog vroeg was waren er maar weinig mensen en stonden wij binnen een kwartier weer buiten. Ik heb dus nu mijn stempel gekregen die geldig is tot 24 april, dit betekent dat ik voor die datum een dag het land uitmoet, daar een nieuwe stempel moet halen en dan weer terug het land in mag. Vreemde regeling, maar oke..

Daarna heeft de kapkar ons afgezet in de stad (het centrum waar wij steeds naar aan het zoeken waren) en daar hebben we lekker rondgelopen en gegeten. De kleding die hier wordt verkocht is absoluuut niet mijn smaak, dus dat scheelt weer in onze portemonnee! :) En nee, ik heb ook nog geen tassen en sieraden gekocht! :)
Daarna terug gelopen naar Zus& Zo waar wij onze fiets neer hadden gezet en weer terug gefietst naar huis (helaas liet mijn oriëntatie mij in de steek en fietsen we weer enorm verkeerd :S).
Gisteravond is een man de wasmachine komen maken, hebben we gekookt en 's avonds lekker gechilled ;)

Vanavond komen Marianne en Chantal aan en komt de huisbaas ons ophalen rond 23.00 uur om naar LaCaf te gaan. Dit is een relaxcafé waar we ook weer lekker gaan chillen, je weet toch! :)
De vier meiden met wie wij ook op de heenweg vlogen komen daar vanavond ook naartoe en dan hopen we ook meer contact te krijgen met anderen. Morgenavond gaan we (met de taxi) naar ZsaZsaZsu, een grote discotheek. Zondag nog geen plannen (chillen dus) en maandag begint onze stage, spannend!

Met mn muggenbulten gaat t steeds beter, ik krijg er wel steeds meer (55 nu :S) maar de jeuk wordt minder (nieuw spul ontdekt :))

En ja oma, ik heb al iets echt Surinaams gegeteten. Pom heet dat, een Surinaamse aardvrucht die gepureerd wordt met ui en tomaat en dan op een broodje in de oven, was echt lekker! Verder eten we hier nog vrij simpel (maar wel gezond) we hebben witte bonen, doperwten, sperziebonen en spinazie gegeten met aardappels :) Lekkere cultuuraanpassing ;)

Ik ga nu proberen wat foto's te plaatsen!

Bedankt voor alle leuke reactie's, dat doet mij echt goed :)

Lobi, Manon

  • 30 Januari 2009 - 16:28

    Nevin:

    Waar blijft je foto met je muggelbulten? haha
    Het klinkt allemaal erg leuk!!

    Ben benieuwd naar je volgende blog!! En succes op je stage~!!

    xxx

  • 30 Januari 2009 - 18:20

    Lindsay:

    Hoi Manon,

    Het is nu 20:15 en ben bij mij zus Charony op visite. Mijn zus gaat volgende week naar curacao en omdat ze daar ook last kunnen hebben van muggen gaan hen vitamine b slikken. Dan krijg je een bepaald stofje in je lichaam dat de muggen niet zo lekker vinden. Mischien een idee voor jou. Je moet als je het gaat gebruiken wel even de bijsluiter lezen, voor als je het langdurig gebruikt. Weet niet wat voor bijwerkingen het kan hebben. Nou veel plezier met stappen. Je foto's zijn erg leuk. we mailen doei xxx Lindsay

  • 30 Januari 2009 - 19:32

    Marieke:

    Ha lieverd!
    Het doet me goed om een gezellige, vrolijke foto van je te zien :)
    Heb Skype geïnstalleerd, maar kun je niet vinden :( Jij mij wel, hoop ik. Ben vanmiddag na stage naar de Onderwijsbeurs geweest in Jaarbeurs, Utrecht met m'n begeleidster. Terugweg alleen lang vast gestaan, want er was 28 km file van Utrecht richting Den Haag :S:S:S En dat terwijl het geen vakantie-periode of slecht weer was.
    Snap jij het nog? Ik niet! :P Maar was wel erg leerzaam en leuk! Dus jij gaat de volgende keer ook gezellig mee, oke? :) Is eens per twee jaar, dus duurt nog ff ;)
    En heb net m'n broer voorlopig voor het laatst bewonderd, hij emigreert morgenochtend vroeg definitief naar Zwitserland voor onbepaalde tijd!
    Moet ik twee belangrijke personen in m'n leven lang missen :( ;)
    Miss you!
    xxxxxxxxx

  • 31 Januari 2009 - 06:34

    Dini:

    Hey Manon,

    HiHiHi...Leuke foto's :)
    Jullie daar regen wij weer bijna schaatsen brrrr...
    Vandaag gaat Monique voor 10 dagen dicht pfff ben heel benieuwd hoor hoe mooi het gaat worden.
    Ik heb gister Angela geholpen bij Seasons ze had het best druk en ik moest eens leren om met die kassa om te gaan :)
    Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen.Maar dat scheelt zeker als de kleding niet jou smaak is hihihihi..
    Nou succes daar en ik lees je snel weer.

    Groetjes Dini xxx...

  • 31 Januari 2009 - 19:18

    Ellen:

    Hoi Manon,

    Leuk om zo te lezen hoe het met je gaat daar. Typisch dat het daar ook zo hevig regent af en toe. Nou veel succes en plezier weer de komende tijd.

    Groetjes van ons.

  • 31 Januari 2009 - 21:59

    Kirsten:

    Hallo Manon,
    Het is bijna 12.00 uur 's nachts en ik zag dat mijn PC nog aanstond. En toen zag ik jou emailtje met je site. Ik ben gelijk gaan lezen. Wat schrijf je gezellig. OOk van Claudia had ik al gehoord dat je goed was aangekomen. Het lijkt echt alsof je al een beetje gewend bent aan het klimaat. Als die muggen nu ook maar aan gaan denken, he die hebben we al te vaak geprikt, dan blijven ze misschien weg. Ik zal morgen je site aan de meisjes laten lezen.
    Groetjes en sterkte met je stage maandag.

    Kirsten

  • 01 Februari 2009 - 18:29

    Dirkje:

    Ach meisje wat een muggenbulten zeg.Ziet er echt niet uit,ik heb medelij met je.
    Chey is blij dat ze haar tekening op jouw muur zag hangen.Ze is razend jaloers op je dat jij lekker in surimane zit.
    Ze gaat je zelf vertellen over de open dag waar we zaterdag geweest zijn.Het is hier heel koud op dit moment en het wordt nog slechter.De aarde kan me niet snel genoeg opwarmen, ha ha(nee hoor je wseet dat ik er alles voor doe om dit tegen te gaan)Hoe zijn die discotheken in surimane?Zelfde als hier?En de muziek lopen ze daar ook gelijk mee??Hoop dat je het leuk gehad hebt met uitgaan en ik lees het wel weer.Dikke kus. van ons allemaal.

  • 02 Februari 2009 - 13:43

    Ome Hans:

    Hallo Manon,
    Nou je ben al helemaal thuis in Sweetie Sranang zo te zien.
    De muskieten hebben je ook al gevonden dus dat komt allemaal goed.

    Hier is het p.weer maar, laat het dan bij jou regenen, de temperatuur is waarschijnlijk om jaloers op te worden.
    Ga je nog de binnenlanden in of trakteer je daar je ouders op als ze er zijn. Ik zie je vader al lopen in de bush-bush.

    Nou lieve nicht al het beste vanuit Sweetie Voorschoten !

  • 25 Februari 2009 - 20:05

    Kim:

    Even de groetjes :-)
    Kim en Emily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Het laatste bericht

08 Mei 2009

Dag Sweeti Sranang

29 April 2009

Spierpijn

13 April 2009

Boven Suriname

30 Maart 2009

Het binnenland...
Manon

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 20987

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Indonesië; Selamat datang!

24 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: