Hallo chicka's en chefs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu Hallo chicka's en chefs - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Kant - WaarBenJij.nu

Hallo chicka's en chefs

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Ey Chicka’s en chefs, lekker ding, psst psst (wat je hoort als je op de fiets zit ;))

Hier gaat alles goed, al hoewel ik nu al 40 muggenbulten verder ben :S Ik ben een aantal keren gestoken door een gewone mug dat ook maar kleine plekjes achter laat, maar het merendeel ben ik gestoken door een andere rotmug die vooral prikt rondom je enkels en op je onderbenen. Als het lukt voeg ik een foto toe waarop de fraaie muggenbulten te zien zijn! Hoe goed ik mij ook insmeer, die beesten prikken toch!

Verder is het hier lekker weer, zo’n 28 graden en vanmiddag was het gelukkig heel erg zonnig, nu ziet het er een beetje bewolkt uit. Vanmiddag hebben wij opnieuw gezocht naar het centrum, weer 1,5 uur in de rondte gefietst maar nog steeds niet gevonden wat we zoeken. Morgen gaan we weer een nieuwe poging ondernemen, hopelijk vinden we het dan wel! Je fietst door niet al te fijne buurten (en de wegen, daar is nog flink wat aan te verbeteren), dus als wij ’s avonds naar het centrum gaan nemen wij een taxi. Fietspaden kennen zij hier niet, en een voetpad betekent niet dat je dan wordt voorgelaten. Je moet gewoon wachten totdat al het verkeer voorbij is geraast, no spang dus!
Misschien dat we vanavond gaan stappen. We hebben 4 buurjongens naast ons wonen (zien er niet echt slecht uit ;)) dus wij gaan aan hen even vragen hoe we daar het beste kunnen komen en wat leuk is om naartoe te gaan.

Ook gaan wij deze week naar de vreemdelingenpolitie om de laatste stempel te halen voor ons visum. Waarschijnlijk gaan wij vrijdag naar Zus& zo, een leuke plek waar je iets kunt drinken, eten en je gratis kunt internetten! Ideaal dus. Hier zijn wij gisteren ook al even geweest en hebben wij informatie meegekregen over leuke trips die je kunt maken. Vrijdag zal ik proberen meer foto’s te plaatsen op deze site, want het uploaden van 1 foto duurt al 15 minuten!

Dames 1 en 2, ik ben trots op jullie! Super gedaan en Erasmus is gewoon helemaal weggespeeld! Super :)

Oma, is alles goed gegaan in het ziekenhuis?

Cheyenne, hoe is je nieuwe baantje? Bevalt het?

Emmie, hoe was je praktijkbezoek?

Nou lieve mensen, dit was het weer voor nu. Hopelijk tot vrijdag!

Lobi Manon

  • 28 Januari 2009 - 19:27

    Emmelijn:

    mn praktijkbezoek was echt super!! hij vond het helemaal goed, dit wilde die zien! van hem mocht ik nu door!!! jammer dat skype telkens uitvalt!!
    veel suc6 met je beestjes!!!kusje

  • 28 Januari 2009 - 19:29

    Esther:

    Hola chicka! Lekker bezig met je geflirt! Sterkte met je muggenbulten openkrabben. Kus.

  • 28 Januari 2009 - 20:07

    Mark & Marieke:

    Ha meis! Gelukkig vindt je steeds beter je plekje daar! En zelfs leuke buurjongens, volgens jou, dus misschien hangt er een romance in de lucht.. :P Vandaag is Monique weer bij mij op stage geweest. Alleen een gesprek gehad. Ging goed hoor :)

    Mis jou!
    Lots of love uit Hoek van Holland

  • 28 Januari 2009 - 22:03

    Erica:

    hoi manon
    leuk om te lezen hoe je het daar hebt
    en buurjongens nou wie weet romance????
    bij monique mode weet je niet wat je ziet de pui ligt eruit en kouddddddd dus lijkt me heerlijk die 28 graden bij jou zaterdag gaan we voor een weekje dicht en zijn we lekker vrij
    nou heel veel groetjes
    erica

  • 28 Januari 2009 - 23:29

    Irene:

    Heyhey,

    Lekker aan het settelen daar lees ik.
    De muggenbulten komen me bekend voor!!!!

    Nou een hele gave en fijne tijd daar. Ik ga je volgen!!!!

    kus i

  • 29 Januari 2009 - 06:21

    Claudia En De Rest..:

    Hoi Druif, Fijn dat het zo goed gaat (met de muggen wat minder maar ja....)

    Ben je nog naar het ziekenhuis geweest?

    Wat zoek je precies in het centrum, het centrum zelf of een bepaalde winkel?

    Veel plezier en ik spreek je morgen misschien weer.

    xx van Kruimel.

  • 29 Januari 2009 - 07:59

    Ellen:

    Hoi jongste nicht, fijn dat de zon eraan komt(hier is het koud,somber),geniet daar maar lekker. Wim moet het adres maar even geven, kun je daar ook alvast naar opzoek hahaha. Je "spreekt ook al een aardig woordje over de grens". Nou meisje, veel plezier en tot de volgende keer. Ben benieuw naar hoe het daar op school gaat.

  • 29 Januari 2009 - 13:42

    Lies:

    Klinkt al goed manon!
    Bizar zeker om die school te zien, wel leuk zo'n project, hopelijk hebben ze over 3,5 mand een heleboel meer materiaal en veel geleerd van juf manon!
    De "Slang"spreek je in ieder geval al, dus begrijpen zullen ze je!
    Succes met fietsen ennu misschien heeft de buurman wel een kopje suiker voor je ;-)???
    veel plezier!!
    Kus

  • 29 Januari 2009 - 13:45

    Lieselot:

    oh ennu waar kan ik dei fotoos vinden dan??
    of ben ik weer zo'n nerd dat ik eroverheen kijk???

  • 29 Januari 2009 - 16:07

    Dirkje:

    Hallo Nonnie

    Je gedraagt je toch wel een beetje daar he.

    manon misschien hebben ze daar helemaal geen centrum,ha ha

    Ik zie dat je ook aardig wat surinaamse woorden oppikt,blijft dit alleen bij woorden of ga je ook surinaamse kerels oppikken?ha ha

    Nonnie ik hoop dat volgende week iets van skype of zie geinstalleerd wordt,moet ik een webcam kopen hoorde ik of hyves.Je weet ik kom uit een ei of uit de prehistorie dus moet alles leren.

    Ik verheug me al op de foto's van je muggenbulten,weer eens wat anders dan de zieken mensen hier in het z"huis.

    dikke kus van je nicht die ook hier in het z"huis last van muggen heeft!!Terwijl het vriest!!!

  • 29 Januari 2009 - 17:06

    Dini:

    Hey Manon,
    Leuk om je verhaal te lezen.ojee die muggen moeten je toch hebben hé hihihi..
    Nou succes en ik lees je weer:)Dini xxx

  • 29 Januari 2009 - 17:32

    Cheyenne:

    Heeeej!
    jammer van je muggenbulten!
    maar leuk dat het toch leuk is!

    mis je heeeeel erg:(
    xx.
    Cheyenne

  • 30 Januari 2009 - 07:43

    Lindsay:

    Hoi Manon,

    Nou die muggen zijn niet echt lief voor je he, misschien moet je wat meer knoflook eten hihi. Het weer is hier erg koud het vriest weer. Ik heb een nieuw konijntje gekocht, hij is erg schattig. Zijn naam is Jack, het is een kruising tussen een angora en hangoor konijn. Hij is erg pluizig hihi. Veel plezier met stappen, gaan de buurjongens ook mee?

    Kus Lindsay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2009

Het laatste bericht

08 Mei 2009

Dag Sweeti Sranang

29 April 2009

Spierpijn

13 April 2009

Boven Suriname

30 Maart 2009

Het binnenland...
Manon

Actief sinds 08 Dec. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 20977

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Indonesië; Selamat datang!

24 Januari 2009 - 10 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: